Sütibeállításokkal kapcsolatos információk
Az marathontime.hu weboldal sütiket (cookie-kat) használ a következő célokra:
  • Weboldal működése: Néhány süti elengedhetetlen a weboldal megfelelő működéséhez.
  • Böngészési élmény javítása: Egyes sütik a böngészés kellemesebbé tétele érdekében szolgálnak.
  • Marketing célú sütik: Elemzési és marketing célokra használunk sütiket, hogy a felhasználói élményt optimalizáljuk
A “Beállítások módosítása” gombra kattintva testre szabhatod a sütiket. Az “Elfogadom” gombra kattintva pedig az összes sütit engedélyezed.

5 módja annak, hogy magabiztosabbnak tűnjünk

5 módja annak, hogy magabiztosabbnak tűnjünk

Ma megtanítjuk, hogyan tűnj magabiztosabbnak.

Miért? Mert a magabiztosság az egyik legfontosabb készség az életben, amit elsajátíthatsz.

Tudom, milyen fontos lehet egy kis önbizalom is a mindennapi helyzetekben, legyen szó akár a főnököddel való tárgyalásról egy fizetésemelésről, autóvásárlásról, egy prezentáció megtartásáról vagy a vőlegényed szüleivel való találkozásról.

Természetes módon vonzódunk azokhoz, és befolyásolják a véleményünket azok, akiknek sok önbizalmuk van (vagy úgy tűnik, hogy van).

Ezért ma öt olyan lépést fogunk megvitatni, amelyet megtehetsz, hogy azonnal észrevehesd a különbséget az önbizalmadban.

A következőkkel fogunk foglalkozni:

#1) A jó testtartás fontossága

#2) Lassítás

#3) Mikor (és hogyan) mosolyogj

#4) A sztárverseny megnyerése

#5) Kiszabadulni a fejünkből

#6) Hagyd abba a görnyedést!

Ha sikerül jó testtartást kialakítanod, másodpercek alatt körülbelül 145%-kal magabiztosabbnak tűnsz.

Ezt a statisztikát egyébként határozottan én találtam ki.

Régebben életem nagy részében szörnyű volt a testtartásom (ami rengeteg derékfájást okozott). Csak akkor szűnt meg a fájdalom, amikor tudatosan arra törekedtem, hogy egyenesen álljak és erősítsem a hátam alsó részét.

ITT VAN, HOGYAN JAVÍTHATSZ A TESTTARTÁSODON:

1. Állj olyan magasra, amilyen magasra csak tudsz, mintha egy báb lennél, és valaki épp most húzta volna meg a madzagot, ami a fejed tetejéhez van erősítve.

2. Húzd lefelé és hátra a lapockáidat, amennyire csak lehet - Ez nagyon furcsa érzés lesz, ha sok időt töltesz az íróasztal fölött görnyedve.

3. Emeld fel az állad, és nézz egyenesen előre - ne nézz lefelé járkálás közben, odakint egy egész világ vár rád.

Valószínűleg ez a legnehezebb lépés az összes közül, hiszen sokan évekig fejlesztettük ki a rossz testtartást anélkül, hogy gondolkodtunk volna rajta. De ha egy hónapot azzal töltünk, hogy összehangolt erőfeszítéseket teszünk a jobb testtartásért, máris jó úton haladunk a magabiztosabb megjelenés felé. Elég hamar nem is kell majd gondolnunk rá!

#2) Lassítsunk!

Rettegek a nyilvános beszédtől. Komolyan, utálok még egy kisebb tömeg előtt is fellépni. Ezt azonban nem is gondolnád, tekintve az összes beszédet, amit az évek során előadtam.

Tudod, hogyan csináltam?

Úgy, hogy vettem egy mély levegőt, lelassítottam és gyakoroltam. Még mindig ideges vagyok, de megtanultam olyan jól kezelni, hogy senki sem veszi észre.

Mi a fontos a lassításban? Amikor ideges vagy, a hangod hajlamos néhány hangot feljebb emelkedni, és gyorsabban beszélsz, mint gondolnád.

Ha ideges leszel emberek előtt, függetlenül attól, hogy mekkora a csoport, beszélj lassabban, mint ahogy azt gondolod, és ne felejts el lélegezni. A fejedben talán túl lassúnak tűnik, de hangosan pont megfelelő.

#3) Mosolyogj!

Az emberek manapság nem mosolyognak eleget, ezért visszahozzuk.

Amikor bármilyen olyan helyzettel vagy forgatókönyvvel foglalkozunk, ahol kényelmetlenül érezzük magunkat, könnyű elmerülni a fejünkben. Lehet, hogy úgy ráncoljuk a homlokunkat, hogy észre sem vesszük.

A megoldás: mosolyogjunk!

Nem tudod, hogyan kell helyesen mosolyogni? Állj  a tükör elé, csukd be a szemed, és nézz lefelé! Nézz fel, mosolyogj, és közben nyisd ki a szemed.

Látod ott azt a mosolyt?

AZ az igazi mosoly.

#4) Nyerd meg a bámulási versenyt

Sokan már otthonról dolgozunk, alsóneműben lógunk, és csak a kutyánkkal érintkezünk (vagy talán csak én vagyok ilyen).

De még mindig találkozunk olyan emberekkel, mint:

A pincérrel az ebédnél.

Véletlenszerű idegenek, akik mellett elhaladsz az utcán.

Mikor néztél utoljára valakinek a szemébe addig, amíg az illető először el nem fordította a tekintetét? Ha olyan vagy, mint én, valószínűleg mindig te voltál az első, aki "hátrált".

Én azt mondom, hogy nincs tovább!

Mostantól kezdve mi leszünk az a személy, aki nem néz el.

Gondoljunk minden interakcióra úgy, mint egy mini csatára - a mi tekintetünk az övékkel szemben.

Amíg mosolygunk és pislogunk, addig barátságosnak és melegszívűnek fogunk tűnni.

Ha mindig is félénkek voltunk, az első néhány alkalom, amikor ezt tesszük, teljesen idegőrlő lesz. Próbáljuk meg átvészelni.

Ha gyakoroljuk, rájövünk, hogy sokan figyelmen kívül hagyják majd üdvözlő pillantásunkat. Valószínűleg ők is csak idegesek.

#5) Szállj ki a fejedből

Ha úgy érzed, nem vagy a helyeden egy helyzetben, ne feledd: valószínűleg mindenki körülötted is így van ezzel. Mindannyiunknak megvannak a saját bizonytalanságaink, csak néhányan képesek vagyunk az agyunkon kívül létezni és magabiztosságot sugározni.

Mint egy másik kocka és krónikus túlgondolkodó, tudom, hogy ezt nehéz megtenni: hagyd abba a sok gondolkodást, és csak menj bele.

ÍME NÉHÁNY TIPP, HOGYAN SZABADULJ KI A FEJEDBŐL TÁRSASÁGI KÖRNYEZETBEN:

Ha kiszúrtál valakit, aki érdekel, ne adj magadnak három másodpercnél többet, mielőtt odamész hozzá. Ha ennél többet teszel, akkor a fejedben túlelemzed a helyzetet, és a végén valószínűleg nem teszel semmit. Hamar megtanulod, hogy "ha nem kérdezel, a válasz mindig nem", így nincs vesztenivalód.

Mutatkozz be azonnal idegeneknek egy partin - így rögtön megúszhatod a kínos helyzetet, és nyugodtnak és összeszedettnek tűnsz majd.

Ha már elkészült a beszéded vagy a prezentációd, ne adj magadnak órákat arra, hogy idegeskedj - koncentrálj valami másra, ami lefoglalja az elmédet, amíg el nem jön az előadás ideje. Ne gondolkodj túl sokat, csak kövessd a tervet, és beszélj lassan!

Ralph Waldo Emerson mondta egyszer:

Aki nem győz le mindennap valamilyen félelmet, az nem tanulta meg az élet titkát.

A küldetésed: Ma építsd ki a magabiztosságodat!

Ahogy követed ezt az öt lépést, magabiztosabbnak fogsz tűnni. Ezáltal sikeresebbé válhat néhány találkozásod... ami még több önbizalmat ébreszt benned. Ez aztán még TÖBB találkozásodat teszi majd sikeressé. És így tovább.

Gondolj az önbizalmadra úgy, mint egy óriási hógolyóra, amelynek sok a tehetetlenségi ereje - nehéz elindulni, de ha egyszer begördül, a lendület átveszi az irányítást.

A házi feladatod - miközben felemelt fejjel, hátrahúzott vállakkal és széles mosollyal az arcodon sétálsz az utcán, vedd fel a közvetlen szemkontaktust legalább öt arra járó idegennel, és köszönj nekik egy egyszerű "szia"-val. Ne feledd, nekik kell először félrenézniük, nem neked.

Az első néhány alkalommal nagyon kínosnak fogod érezni magad, de kit érdekel - valószínűleg soha többé nem fogod látni őket. Ahogy egyre több "küldetést" teljesítesz, egyre több kihívást jelentő célt érhetsz el, például beszélgetést kezdeményezhetsz egy idegennel, beszédet tarthatsz,  stb.

A magabiztosság nem feltétlenül kapcsolódik semmilyen külső jelzőhöz. Az önbizalmunk inkább az önmagunkról alkotott képünkben gyökerezik, függetlenül bármilyen kézzelfogható külső valóságtól.

A nyilvánvaló és leggyakoribb válasz az önbizalom-kérdésre az, hogy egyszerűen higgyük el, hogy semmiben sem szenvedünk hiányt. Hogy már megvan, vagy legalábbis megérdemelnéd mindazt, amiről úgy érzed, hogy szükséged lenne rá, hogy magabiztos legyél.

Más szavakkal: Ne változtass azon, ami vagy, csak tanulj meg magabiztosabbnak lenni abban, aki vagy.

Ne feledd, az önbizalom kulcsfontosságú a sikeres életben, és a Marathontime étrend-kiegészítő gyártó termékei is hozzájárulhatnak ehhez. Használd az általuk nyújtott támogatást az önbizalmad fejlesztésében, és élvezd az életet magabiztosabban!

Keresés