Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Termékek Menü

Vásárlási feltételek

A “Marathontime” online áruházában ( www.marathontime.hu, www.marathontime.eu ) leadott megrendeléssel Ön az oldalt üzemeltető (Healthtech Hungary Kft., 2724 Újlengyel, Határ utca 12.) vásárlója lesz. Kérjük, tanulmányozza át az alábbi tudnivalókat.

Az “Általános szerződési feltételek” és a honlapunk, webáruházunk nyelvezete magyar.

Általános adatok

Cégnév: Healthtech Hungary Kft., 2724 Újlengyel, Határ utca 12.  Adószám: 23171909-2-13, Telefonszám: +36 30 892 2764, E-mail cím: hello@marathontime.hu

Regisztráció

A Marathontime online áruházában a vásárláshoz regisztrálhatja magát. Regisztrált tagjaink automatikusan bekerülnek VIP klubunkba.

A regisztrációval egyidejűleg hírlevelünkre is feliratkozhat. A Marathontime az Ön itt megadott e-mail címére ill. egyéb elérhetőségeire reklám-, vagy egyéb információt tartalmazó e-maileket küldjön, ill. elérhetőségein kedvezményekről, a vásárlóknak szóló ajánlatokról, promóciós akciókról egyéb módon tájékoztassa. Természetesen ezeket a leveleket bármikor díjmentesen lemondhatja, a kiküldött levelekben található leiratkozási link segítségével, ill. a Marathontime telefonos vagy e-mail elérhetőségein bármikor jelezheti, hogy a fenti információkról, ajánlatokról való tájékoztatást a továbbiakban nem kéri.

Vásárlás

A részletes termékismertető oldalakon szereplő termékek közül a “Kosárba rakom”, gombra kattintva kezdeményezheti az áru vásárlását. Miután berakta a kosárba az Ön által kiválasztott terméket, tovább folytathatja a vásárlást.

A webáruházban feltüntetett árak minden esetben bruttó értékben vannak megadva, tehát az ÁFA-t (27%) tartalmazzák!

A bevásárlókosár tartalma

Árubehelyezés után a bevásárlókosár tartalmát megtekintheti az oldal jobb felső sarkában található kosár ikonra kattintva. Egy vásárlás alkalmával korlátlan számú terméket helyezhet a bevásárlókosárba. Itt láthatóvá válik a vásárolni kívánt termékek listája, darabszámokkal együtt, melyek melletti nyilakra kattintva lehetőség nyílik a mennyiség növelésére, illetve csökkentésére. A kosár termékeinek megrendeléséhez a [Tovább a pénztárhoz] gombot megnyomva juthatunk el, ahol vásárolhat mint regisztrált felhasználó, illetve vásárolhat regisztráció nélkül is. Amennyiben már regisztrált rendszerünkbe, úgy elegendő bejelentkeznie, nem kell újra megadni a szállítási adatokat. A fizetés és kiszállítás kiválasztása után a rendszer kiszámítja az aktuális szállítási költséget, amelyek egyértelműen elolvashatóak. A megrendelés utolsó lépésében lehetősége van megjegyzést, további információkat, kéréseket hozzáadni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.

Amennyiben mindent rendben talál a megrendelés során, utolsó lépésként (5. pont, Rendelés összesítése blokkban) a [MEGRENDELÉS] gomb megnyomásával tudja véglegesíteni a megrendelést. Ehhez azonban el kell fogadnia a következőt: „Tudomásul veszem és elfogadom a(z) Vásárlási feltételek-et és a rendeléssel járó fizetési kötelezettséget.” A megrendelés adatait a jobb oldali oszlopban is nyomon tudja követni. A rendelés leadásáról rendszerünk Önt e-mailben tájékoztatja. Telefonon megrendeléseket sajnos technikai okok miatt nem fogadunk el.

Szállítás és annak költsége

Jelenleg a megrendelt csomag kiszállíttatása a GLS Futárszolgálat közreműködésével történik. Személyes átvételre-átadásra alkalmas telephely hiányában nincs lehetőség.

A megrendelt termékek fizetésére előre utalás, vagy utánvét formájában lehetséges.

A futárszolgálat naponta viszi el a már összekészített csomagokat. Személyes átvételre a webáruházban nincs lehetőség. A megrendelő adatainak megadásakor egy olyan szállítási címet kell közölni, ahol a megadott szállítási napon (a rendelés befogadásától számított 1 vagy 2 nap) napközben, 8.00-16.00 között fogadni tudják az utánvétes küldeményt! Fontos megadni egy olyan telefonszámot is, ahol napközben akár cégünk, akár a futárszolgálat munkatársai elérhetik Önt a csomaggal kapcsolatos bármilyen esetlegesen felmerülő nehézségek kezelése érdekében.

Az adott munkanapon 14.00 óráig beérkezett, illetve befogadott megrendeléseket aznap átadják a Futárszolgálatnak.
Hétvégeken és ünnepnapokon nincs szállítás!

Amennyiben valamilyen okból a megrendelő illetve a feltüntetett címzett nem tartózkodik a megadott helyen a kiszállítás időpontjában, a futárszolgálat a megrendelő által megadott telefonszámon egyeztet vele a küldemény ismételt kiszállításával kapcsolatban.
FONTOS! A futárszolgálat még kétszer kísérli meg újra a kiszállítást, ezután visszahozza a csomagot a feladónak. Ha másodszor sem sikerül kézbesíteni a csomagot, és ebből kifolyólag újból kéri a csomag kiküldését, azt az ismételt szállítás költségének megtérítése esetében, előre fizetéssel áll módunkban megtenni.

A díjmentes szállítás feltétele

Amennyiben a rendelés értéke eléri, vagy meghaladja a 14.000 Ft értéket, úgy a kiszállítás díjmentes.

Egyéb esetekben a szállítás költsége 990 Ft + ÁFA.

A szállítási díj határozott vagy határozatlan idejű akciók keretében vagy más feltételek teljesülése mellett kedvezményesebb lehet a fentebb leírtaktól, vagy akár teljesen ingyenes is lehet. A szállítással kapcsolatos aktuális akcióinkról bővebben a Szállítási feltételek cikkünkben olvashat.

Szállítási határidők

A termékekből készleteket tartunk. Átlagos esetben a megrendelt terméket 1 munkanap alatt ki tudjuk szállíttatni. Amennyiben erre nincs lehetőség, akkor a munkatársunk e-mail-ben vagy telefonon értesíti Önt arról, hogy melyik termékre kell várni. Ilyenkor lehetőség van arra, hogy: – az adott terméket kihagyjuk a rendelésből, és a csomagot ezen termék nélkül küldjük el, vagy azt egy másik, hasonló (helyettesítő) terméket válasszon. Garantáljuk, hogy minden esetben az Ön érdekeit tartjuk a legfontosabbnak.

A rendeléseket gyorsan és precízen kezeljük. Néhány esetben a mi hibánkon kívül (pl. ha a megrendelő nem ad meg telefonszámot és több e-mail-ünkre sem válaszol) nem tudjuk a rendelést kellő sebességgel feldolgozni. Minden olyan esetet, amikor a rendelést a mi vagy a beszállítónk hibájából nem teljesítettük vagy rontottuk el, teljes rugalmassággal kezelünk vagy pénz visszafizetési garanciával élünk.

Fizetés előre utalással

Amennyiben Ön ezt a fizetési módozatot választja rendelése feladása során, úgy amikor elküldte a rendelését, a rendelésről kapott visszaigazoló e-mail elején elküldjük Önnek a bankszámlaszámunkat, ahova a rendelés értékét küldeni. Kérjük, az utalás megjegyzés rovatába írja be rendelésének sorszámát, valamint a nevét, hogy az átutalás beérkezésekor könnyedén be tudjuk azonosítani befizetését.

Átutalásának beérkezésekor összekészítjük csomagját kézbesítésre.

Fizetés utánvéttel

Amennyiben Ön ezt a fizetési módozatot választja rendelése feladása során, akkor a csomagot kiszállításkor a futárnak kell majd megfizetnie, készpénzben.

Elállási jog

Ön, mint fogyasztó jogosult e szerződéstől 14 napon belül elállni. Az elállási jog gyakorlásának határideje a termék átvételének napján kezdődik. Amennyiben a szerződés több termék megrendelésére vonatkozott, de a szállítás különböző időben történik, akkor az elállási jog gyakorlásának határidejét az utoljára átvett termék átvételének napjától kell számítani. Természetesen a fentiek nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy a szerződéstől, a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is elállhat. A fogyasztó az elállási jogát az elállást tartalmazó egyértelmű nyilatkozatának megküldésével gyakorolhatja – akként, hogy nyilatkozatát eljuttatja a jelen Általános Szerződési Feltételek Általános Adatok fejezetében megjelölt elérhetőségek valamelyikére postai úton, vagy e-mail útján. Kétség esetén a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási nyilatkozatát a fentieknek megfelelően gyakorolta. Ha a fogyasztó a szerződéstől eláll, akkor haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatán kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük a fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a fogyasztó az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A visszatérítés során a fogyasztó által az eredeti ügylet során választott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhatunk, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. Mindaddig jogosultak vagyunk visszatartani a fenti összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Elállás esetén a fogyasztó köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni, illetve e határidőn belül a terméket részünkre visszajuttatni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli. A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jogérvényesítés

A fogyasztó a Marathomtime hibás teljesítése esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet – a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szabályai szerint.

A fogyasztó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

  • Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
  • Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy a fogyasztó igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a fogyasztó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől elállhat.


A fogyasztó választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a fogyasztó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot. A fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni.  A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapos elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a fogyasztó már nem érvényesítheti.  A teljesítéstől (vásárlástól) számított 6 hónapon belül a fogyasztó kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, amennyiben a fogyasztó igazolja, hogy a terméket a Marathontime -től vásárolta. A teljesítéstől (vásárlástól) számított 6 hónap eltelte után azonban már a fogyasztó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. A termék hibája esetén a fogyasztó – választása szerint – a fent említett kellékszavatossági jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Termékszavatossági igényként a fogyasztó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.  A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termék – szavatossági igényét – a fogyasztó a termékgyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Termékszavatossági igényét a fogyasztó kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a fogyasztónak kell bizonyítania.  A gyártó, ill. forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy: xy terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy xy termékhiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy xy termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A fogyasztó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.  A Marathontime a fogyasztói panaszok, minőségi kifogások érvényesítésekor a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendeletben foglaltak szerint jár el. Ha a fogyasztó szavatossági igényt kíván érvényesíteni a fogyasztói szerződés tárgyát képező szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, a fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.  A forgalmazó a fogyasztó kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti: a.,) a fogyasztó nevét, címét, b.,) a fogyasztási cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát, c.,) a vásárlás időpontját, d.,) a hiba bejelentésének időpontját, e.,) a hiba leírását, .,f) a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt, g.,) a kifogás rendezésének módját. Ha a kifogás rendezésének módja a fogyasztó igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyv másolatát a fogyasztónak át kell adni. Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.  A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.  A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti. A jogérvényesítés helye a Marathonthime.hu mindenkori üzemeltetője – a Healthtech Hungary Kft., 2724 Újlengyel, Határ utca 12.

A jogérvényesítés a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet alapján készített “Jegyzőkönyv a fogyasztó kifogásáról” nevű nyomtatványon történik.

Jótállás, garancia

A Marathontime® az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásával kapcsolatban a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben foglaltak szerint jár el:

  1. A Magyar Köztársaság területén fogyasztói szerződés [Ptk. 685. § e) pontja] keretében értékesített, a rendelet mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre (a továbbiakban: fogyasztási cikk) e rendelet szabályai szerint jótállási kötelezettség terjed ki.
  2. Semmis az a megállapodás, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el. Az érvénytelen megállapodás helyébe e rendelet rendelkezései lépnek.
  3. A jótállási kötelezettség teljesítése azt terheli, akit a fogyasztói szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez (a továbbiakban: forgalmazó). A jótállási jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül (a továbbiakban: fogyasztó).
  4. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

Egyéb rendelkezések

A Marathontime® fenntartja a jogot, hogy amennyiben egy címről visszakapja a küldeményt, akkor a kiküldés újbóli kérésére a megrendelést a szállítási díj újbóli felszámolásával teljesíti, illetve a továbbiakban arra a névre és címre csak előre fizetés esetén teljesíti a megrendeléseket.  A fogyasztó jelen Általános Szerződési Feltételekkel, ill. az ennek alapján történt vásárlásával kapcsolatban panaszával a Budapesti Békéltető Testülethez (székhelye: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.; levelezési címe: 1253 Budapest, Pf.: 10.) is fordulhat.